Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer hos Smageriet. Smageriet ejes af Catering Danmark, Cvr: 17089234, C.F. Tietgens Boulevard 30 B, 5220 Odense SØ, tlf. 70 15 10 30. Aftalerne indgås på dansk.

Du kan handle hos os på følgende måder:

Du skal være myndig, minimum 18 år for at handle hos Smageriet.

 

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, Visa Electron, Mastercard og EAN. Beløbet trækkes 3 dage før levering. Bestiller du mindre end 3 dage før levering, trækker vi pengene med det samme. Som en service gemmer og opbevarer vi dine kortoplysninger i vores system i tilfælde af, at du ændrer i din ordre undervejs. På den måde kan vi trække det endelige beløb fra dit kort.

Såfremt du ønsker at vi trækker pengene med det samme, bedes du kontakte kundeservice på tlf. 70151030.

Det er også muligt at betale med Netbank. Ønsker du dette, skal du bruge den FI-kode, som fremgår af din ordrebekræftelse. Beløbet skal overføres senest 8 dage før din levering.

Alle priser er angivet i dkr pr. kuvert inkl. moms. Ekskl. levering. Transportomkostninger dækker levering og afhentning af tomt service. Prisen på transport varierer alt efter postnummer. Priserne vil fremgå under bestillingen, når du har tastet leveringssted og/eller afhentningssted ind. Du kan også beregne din pris her: Prisberegner

 

Levering af maden

Ved bestilling af maden bliver du bedt om at oplyse et spisetidspunkt. Baseret på denne tid, beregner vi et leveringsinterval. Dagen før levering modtager du en SMS med et tidsinterval på ca. 45 minutter. Du skal sørge for at der er nogen til stede på den angivne adresse indenfor det angivne tidsrum. Såfremt, der ikke er nogen til at tage imod maden, kan vores chauffører blive nødt til at køre videre, og vi forbeholder os ret til at levere maden senere end det aftalte.

Der leveres udelukkende til brofaste øer i Danmark. Varerne leveres med eksterne fragtfirmaer. Ønsker du at få oplyst hvilket fragtfirma der leverer til dig, kan du henvende dig til kundeservice tidligst 3 dage før levering.

 

OBS! Særligt omkring levering af Smageriets 4-retters nytårsmenu:

Denne menu leveres i engangsemballage lørdag 30. december i tidsrummet 12:00 – 18:00. Vigtigt at der er en på husstanden i dette tidsrum til at tage imod maden. Efter levering af kassen skal maden sættes på køl (Parfait til dessert på frost).

Er der ikke en på husstanden til at modtage maden, tager chaufføren det med retur. Vi kan tilbyde en ny levering mod betaling af normal-takst søndag 31. december. Dette skal aftales med vores kundeservice direkte senest kl. 19:00 lørdag 30. december, som også kan oplyse taksten for din adresse.

 

OBS! Særligt omkring levering af Juleaftens menu:
Denne menu leveres i engangsemballage d. 23/12 mellem 00-17. Efter levering af kassen har du selv ansvaret for den – Smageriet påtager sig ikke ansvaret for evt. hærværk eller tyveri.
Vores chauffører kører ikke med nøgler til opgange. Ønsker du levering i aflåst opgang, vil chaufføren derfor ringe på når kassen leveres. Såfremt det ikke er muligt for chaufføren at komme ind, vil han/hun forsøge at kontakte dig. Lykkes det ikke at komme i kontakt med dig, er vi nødsaget til at tage måltidskassen med igen, og maden bliver herefter kasseret, da vi ikke længere kan stå inde for kvaliteten. Du vil blive opkrævet det fulde beløb.

 

Afhentning af tomt service

Ved afhentning af tomt service, modtager du søndag en SMS om, hvornår vi afhenter. Afhentning sker oftest mandag-onsdag ugen efter arrangementet. Servicen skal være sat frem på aftalte sted til aftalte tid. Pris for afhentning vil fremgå under bestillingen og vil være anført i ordrebekræftelsen.

Servicen skal returneres rengjort. Er servicen ikke rengjort, opkræver vi 9 kr. pr. kuvert, dog minimum 250 kr. Der må ikke sættes låg på termokassen efter afvaskning.

 

Ændring

Du kan gebyrfrit ændre din ordre frem til 8 dage før levering. Såfremt der er plads i køkkenet, har du mulighed for at justere op i kuvertantallet helt frem til dagen før levering. Dette sker ved henvendelse til kundeservice.

 

Afbestilling

Du kan afbestille din levering op til 8 dage før leveringen. Såfremt du annullerer bestillingen senere end 8 dage før levering, opkræves du 90% af ordrebeløbet.

Du har mulighed for at tegne en afbestillingsbeskyttelse. Se mere på vores hjemmeside.

Enhver afbestilling skal ske skriftligt, uanset om ordren er betalt eller ej, ligesom vi skriftligt bekræfter afbestillingen.

 

Fortrydelsesret

Når du handler hos Smageriet, er der INGEN FORTRYDELSESRET i henhold til Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 12.

 

Reklamation

Vi hører altid gerne fra dig, hvis der noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på [email protected] eller på tlf.: 7015 1030. Telefonerne er åbne mandag-torsdag 9-17, fredag-lørdag 9-18, søndag 9-13.

Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse eller fortæring af maden eller ved manglende levering. Det gælder både i relation til levering og indholdet. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service.

Er du ikke tilfreds vores håndtering eller afgørelse af en sag, kan du som forbruger altid henvende dig til forbrugerklagenævnet:

Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme, Vodroffsvej 32, 1900 Frederiksberg C, Mail: [email protected], www.hrt-ankenaevn.dk

 

Spørgsmål? Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til os.